
Falownik silnika jest urządzeniem elektrycznym zamieniającym prąd stały, którym jest zasilane, na prąd przemienny o regulowanej częstotliwości wyjściowej. Jak można podzielić falowniki?
Falownik silnika – 2 podziały
Falowniki silnika są nowoczesnymi urządzeniami sterowanymi zaawansowanymi procesami sygnałowymi. Kontrolują one szereg parametrów zasilanego silnika. Falowniki silnika budowane są przy wykorzystaniu tranzystorów IGBT.
Poniżej przedstawiamy 2 podziały falowników silnika.
Podział falowników według metod sterowania
Biorąc pod uwagę metody sterowania falowników silnika możemy je podzielić na:
- falowniki silnika 1-fazowe. Są to falowniki zasilane jednofazowo, np. 1 X 230 V z wyjściem trójfazowym 3 X 230 V.
- falowniki silnika 3-fazowe. Są to falowniki zasilane trójfazowo, np. 3 X 230 V z wyjściem trójfazowym 3 X 230 V.
Falowniki silnika często zasilane są z sieci prądu przemiennego przez prostownik diodowy lub sterowany prostownik tyrystorowy
Podział falowników silnika według metod sterowania
Falowniki silnika można podzielić także pod względem metod sterowania. Czyli wyróżniamy:
- sterowanie skalarne;
- sterowanie wektorowe.
Falowniki skalarne stosowane są systemach napędowych zmiennomomentowych. Są niezwykle ekonomiczne, a ich działanie polega na dostarczaniu do silnika minimalnej możliwej energii, w taki sposób, aby nie spowodować obniżenia się częstotliwości wyjściowej poniżej wartości zadanej.
Falowniki wektorowe stosuje się w systemach napędowych stałomomentowych. Ich cechą charakterystyczną jest optymalna regulacja momentu obrotowego, zgodna z wymaganiami maszyny oraz jej zastosowaniem.
Falowniki ze sterowaniem DTC posiadają najbardziej zaawansowaną metodę sterowania silnikiem prądu przemiennego.
Gdzie kupić falownik silnika?
Falownik silnika najlepiej jest kupić w rekomendowanym miejscu. Dlatego serdecznie polecamy: https://motovario.com.pl/. Jest to firma cechująca się długoletnim stażem, wysokimi kompetencjami pracowników oraz ogromną rzetelnością i dobrymi cenami. Z pewnością warto jej zaufać!